söndag 9 juni 2013

Njuter

Att vända lidande till njutning ligger i drivkraften som heter "Anledning"
 
Vad är min anledning som i sin tur mitt min vilja och mitt val?
 
Jag kan alltid välja att vara kvar i misär och maktlöshet. Men jag kan också välja att välja om.
 
Jag väljer njutning. Jag väljer att njuta av det lilla i det stora. Jag väljer att njuta stort av det lilla.
 
Vi föds med allt. Alla nycklar alla svar all kunskap. Eftersom vi växer upp tappar vi bort vishet. Någonstans på vägen kommer vi på att vi vill åter får kunskap om livet och börjar då samla på oss detta igen genom olika kanaler. Efter hand som vi går mot nästa födelse går vi samtidit tillbaka till barndomens vishet där vi hade allt med oss. Bit för bit mot en ny barndom och en evighets samlade kunskap.
 
 
 
 
Jag njuter av att känna mig trygg på min plats. Och. Att veta vilka energier jag har här. I helgen skulle Gudinnan Ashtatara lämna mig för sin nya ägarinna. Det ville hon ej. Penseldragen drogs inte färdiga. Hon ville stanna med mig en stund till och detta förbereder ju för intet annat än ett nytt möte med tavlans beställare.

 
Och att hon vakar över mig en stund till (O)

 
 
Jag är nöjd över mina val. Om jag vore missnöjd skulle de färga mig konstant. Om jag skulle reta mig på gamla mönster hade de konstant färgat min vardag. Jag väljer att njuta av effekten av de bra, positiva och konstruktiva valen som ledde mig hit.
 
Livet är nu. Hela tiden.
 
 
/Carola

2 kommentarer:

  1. Ägare är inget könsbundet ord. Finns alltså ingen anledning att krysta fram "ägarinna".

    SvaraRadera
  2. Mycket klokt tänkt. Jag brukar försöka njuta av det lilla när det är extra tufft, så som hel goa barn i klassen. Har några som tankar kramar hos mig och som tankar mig med kramar vissa dagar när det är mycket.
    Ha en fin dag.

    SvaraRadera