söndag 24 juni 2012

Jag inser det nu


Jag inser att jag är allt. Jag inser det nu. Jag ser det och känner det.

Jag är de svidande tårarna som bränner i din ögonvrå, jag är orden du kastar på mig. Jag är den svala handen på min brännheta panna, jag är blommans knopp som brister och slår ut i full blom.

Jag är livet mellan händelser jag är den döende kvinnans blodomlopp. Jag är havets piskande våg och fisken som ilar vidare utåt havs.

Jag är pärlorna i ditt halsband trädda snyggt på rad, jag är livet som du ber till, vareviga dag.

Jag är cykeln, vars däck som måste pumpas, jag är disken på din köksbänk, jag är gräset du beträder en solvarm dag.

Jag är känslan som uppstår när sveket känns som mest, jag är ditt förlåt som sägs sådär helt rätt.

Jag är delaktig i det hela det gör mig hel i mitt jag, jag är processen som tar mig inåt till upplysningens dag.

Jag är regnet som strilar som rinner lätt nerför din rygg, jag är marken som regnet träffar jag är där och jag är trygg.

Jag är skogen som vinden leker i jag är löven som rasslar fritt, jag är djuren som boar, lever livet och värnar om sitt.
Jag är din tanke som du sänder din saknad ditt livs ljus, jag är mottagaren och själen som du nyss kastade ut ur ditt hus.

Jag är kärleken personifierad, fröet som du vill så, jag är blomman som ur tankens frö, snart kommer att återuppstå.

Jag är din hjärtas visa, den du sjunger högt för mig, jag är den kokande grytans lock, som lyfts när det är tid.

Jag är det illa barnets klagan när inget blir som väntat, jag är tankens vindlande bana när effekten av verkligheten är hämtat.

Jag är du när du ej vill vara dig, jag är ditt allt när du vill ha det så, jag är mig själv i alla tider från begynnelsen till nuet, från topp och till tå.

Jag är vi när vi älskar jag är allt vid din sida, jag är saknaden emellan och jag är avståndet som gråter. Jag är ensam, allt mer sällan.

Jag är fröna som vinden tar med sig jag är jorden de sätts ner i, jag är plantan som gror sig stark och jag är blommans kronblad i alla vi.

Jag är jag och det är allt, jag är mina cellers konstruktion, jag är mitt livs varande av allt jag ville vara, jag är min tankes effekt och min viljas funktion, jag är mitt allra högstas bästas produkt.

*Love*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar