onsdag 23 maj 2012

Liv Giv Ande


I nuet värnar jag. Jag värnar om lusten, så att den fortsätter. Att den stiger vid tillfällen då jag behöver den. Att den håller sig undan ibland.

Jag är lite för kreativ, om man nu kan vara det. Lusten att skapa och ge är stor. Lusten att njuta likaså. Jag skapar njutning i många olika delar, mat, lagandet av maten, sinnesnärvaro, lek med barnen, olika tillfällen återkommer konstant, lust att njuta.

Det ger mig liv. Mitt livs flöde ger mig kraft i dagen som är, det är så enkelt, som ett val.

Jag ber Ärkeängel Jophiel om stöd i nuet, jag vill lära mig ännu bättre att se vackert i fult.

Jag upprepar dessa vackra ord...



Jophiel, min bön är till dig idag, om mig i min svaghet. Jag är svag i mitt seende, hjälp mig Jophiel, jag vill bli vis nog att se det vackra, upplys mig Jophiel, hjälp mig,lär mig se det vackra i allt.

Jag är rädd Jophiel, att jag ej är vis nog att se allt som vackert, jag är rädd Jophiel, att jag förbisett allt det riktigt vackra i mitt liv för jag har jagat en annan sorts skönhet.

Hör min bön Jophiel, upplys mitt sinne, led mitt hjärta, lär mig känna igen, allt som är vackert! Jag vill se och känna det vackra i det som jag uppenbart räds, undviker, lämnar bort, ej tar till mig, skyndar förbi och direkt avskyr.

 Hör min bön Jophiel, upplys mitt sinne, led mitt hjärta, lär mig känna igen, allt som är vackert! Jag vill se och känna det vackra i det som jag uppenbart räds, undviker, lämnar bort, ej tar till mig, skyndar förbi och direkt avskyr.

Upplys mig och gör mig vis kära Jophiel, i min längtan efter att kunna se allt som vackert, känna allt som vackert och kunna veta, att allt har den skönhet som jag önskar se.

Låt mig,snälla Jophiel, få börja med mig själv. Mitt eget jag,min egen själ och min egen kropp. Hjälp mig Jophiel att se mig vacker. Värdefull och Glittrande som den finaste juvel. Upplys mig Jophiel i mitt sinne och befäst, befäst här och nu att jag är den vackraste av alla vackra och mitt värde är det jag ger mig själv,här och nu, i alla stunder, för alltid.

Tack Jophiel!

Nu till nattens möten. Dags att bege sig in i de andra världarna. Ta emot min egen lagrade visdom och kraft.

God fridfull natt till er.

LoveLight


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar