lördag 16 juni 2012

Yoniversum

Åh,låt oss snälla avdramatisera det. Låt oss ägna en stund av uppmärksamhet till den heliga kraften vi besitter, ja faktiskt i princip, sitter på.

Låt oss njutsamt öka lusten till livet genom att andas oss upp i frekvens, genom att inse vår feminina urkrafts omedelbara gällande när fokus slagkraftigt når våra nedre sinnen..som öppnar för våra yttre ohämmade njutningar.

Talar jag om sex? Nja, skulle kunna, talar jag om tvåsamhet? ja men jo, det skulle det väl kunna vara, så om ej, vad talar jag om?

Jo.. jag talar om Yoniversum, den feminina urkraftens sfär med tillhörande organ, kraftcentrum och kanal för flödande njutning.

Som de flesta går genom livet utan att ens försöka upptäcka!

Källan till en ofantlig njutning och kraft som inte bara är gratis, den sitter ypperligt på en armslängds avstånd.

Yoniversum, right here, where you are.


Idag vill jag dela med mig av en livslusthöjande andningsövning.

Det är en text man läser och följer med samt praktiserar medan man läser.
Jag önskar dig en underbar och njutningsfull stund!

Lustfylld andningsövning 1:
Idag ska vi resa.


Den resan som vi ofta drömmer om men kan tyckas vara lite avlägsen.


Trots att vi har närheten glömmer vi ofta bort enkelheten.

Vi ska resa på insidan av vår kropp idag.


Medan ni läser denna texten.

Ska Ni samtidigt göra precis som det står. Så länge det känns bra.


Bara fortsätt att läsa texten och anteckna allt, precis allt som kommer till er, se allt som kommer till er, känn allt, dofta allt, smaka allt.

Så länge det känns bra.


Det finns alltid en utväg.

ALLTID en väg ut ur Resan.


Det är att resa på sig, dricka riktigt kallt vatten och ta lite frisk luft.


I övrigt om det känns bra, stannar Ni kvar, längs hela texten och i allt som sker.


När jag skriver Andas, Så tar Ni ett extra djupt andetag, och fortsätter att andas som vanligt, fast liite djupare.

När jag skriver Andas flera gånger i Rad, betyder det att Ni andas Liite djupare flera gånger i rad.

I övrigt följer ni bara texten.

Finns det några frågetecken om HUR Ni ska göra något av det i texten så går ni enkelt vidare till nästa steg, eller endast ÄR en stund i det som ÄR.


Nu Börjar Vi.


Sitt.


Var. Du.

Andas.


Andas.


Blunda. Titta. Blunda. Titta.

Blunda. Titta. Blunda. Titta.


Andas.

Andas.

Blunda. Titta.

Vänd din syn inåt.

Rakt bakåt inåt.

Känn hur mjuk din blick blir.


Du ser nu både rakt fram på texten men också rakt in i din egen kropp, och det du ser, Här Nu, är rakt in bakom dina ögon.

Andas.

Andas.


Vad ser du?

Du befinner dig i mellanrummet ovanför gommen.


Vi ska nu ta oss ner till det orangea Chakrat, som finns precis under naveln.


Vägen dit är valfri, innanför eller utanför kroppen.


Chakrat går som en tub genom kroppen från platsen under naveln rakt bak i ländryggen.

Befinn dig här en stund.





Andas.


Andas.

Andas.

Andas.

Knip lite med bäckenbottsmuskulaturen.


Andas.

Andas.

Vad känner du vad tänker du?

Skriv.

Andas.


Du befinner dig precis innanför och under naveln.


Njut.


Vi går ett steg ner.


Vi reser nu vidare till det röda chakrat.


Det röda chakrat sitter precis bakom era könsorgan.
Känn rött.


Tänk rött.


Andas.


Andas.


Knip lite med bäckenbottsmuskulaturen.


Vad känner Ni vad ser Ni?


Vi reser nu uppåt.


Rakt upp i Hjärtchakrat, där vi klappar oss själva mjukt på kinden. Och omfamnar oss själva.


Omfamna dig.


Mjukt.


Hårt.


Mjukt.


Hårt.


Mjukt.


Andas. Andas.

Andas.

Mjukt.


Vi reser upp mot Kronchakrat. Mitt uppe på hjässan till den lilla porten.

Känn på porten.

Ta din hand och känn på ytan.

Vad känner du?

Slappna av. Låt armarna hänga utmed sidorna av kroppen.

Befinn dig i ditt Lila Center, ditt Kronchakra.



Lyft hela ditt jag från Rotchakrat till Kronchakrat. Lyft.



Knip med Bäckenbottsmuskulaturen.

Andas.

Andas.


Var. I stunden.


Lägg dina händer på valfri plats.

Känn dig bekväm.

Njut av nuet Njut av Dig.

Vi ska nu resa till Tredje ögat.

Mitt mellan dina ögonbryn. Bakom pannan. Här finns ditt Center.
Här.




Andas.

Andas.

Andas.

Njut av att vara du.

Känn din Kraft.

Känn din styrka.

Känn din energi.


Känn, din LUST.

Lusten att vara du.

Indigo är färgen.

Indigo är du.

Mörkt blålila skimrande.

Du.

Lyft.

Andas.

Njut.

Här i detta utrymmet kan du skapa.

Här skapar Du det du har Lust att skapa.

Nu skapar du ALLT.

Nu skapar du av LUSTEN att skapa.

Ge dig Frihet.

Ge dig tillåtelse.

Skapa ditt Liv.

Som är DU.

NU.

Njut.
Lyft ditt navelchakra upp.

Lyft ditt Röda rotchakra upp.

Lyft.

Andas.

Var du.

Du är Lusten att skapa.

Skriv.

Andas.

Skriv.

FLÖDE

DU är flödet av Lust

DU flödar av lusten att skapa

Du är Lust.

Skriv.

Andas.

Ta dina händer och stryk över din kropp.

Hela din kropp.
Hela ditt Jag.
Hela din lust.

Stryk dina händer och upprepa:

Jag är vaken i mitt Jag.
Jag är vaken i min lust att skapa.
Jag är min lust att skapa.
Jag är.

Jag.

Andas.

Sträck på dig.

Sträck igenom hela dig.

Drick vatten.


Kommentera i kommentarsfältet allt du känner för att diskutera, dela med dig av, berätta.

Du är Här.

Du är Nu.

Med kärlek från mig

1 kommentar:

  1. Tack för dina väckande andningsövningar, till lust, njutning och inte minst skapande. INtressant nog skulle jag bara läsa lite här innan jag tog tag i mina målartrasor ; )

    Tackar även för din bön till Jophiel från maj månad. Jag lånar dina vackra ord. Du har min djupaste tacksamhet.

    Åsa

    SvaraRadera